söndag 8 februari 2009

Phi Phi


Idag har vi hyrt en båt tillsammans med två andra barnfamiljer. Det blir samma pris som att åka på en ordnad tur med den trevlig skillnaden att vi får bestämma var vi åker och hur länge vi stannar på varje ställe. Vi skulle göra en rundtur på Phi Phi-öarna eller Pippi-öarna som barnen gillar mer av nån anledning. Vi blev upphämtade på hotellet kl 8.30 och åkte raka vägen till Maya Beach(The Beach-stranden) Vi åkte in i lagunen strax efter nio med vår speedboat. Det fanns väl kanske fem sex båtar som kommit före så det var väldigt lite folk. Fantastiskt vackert! 





Efter trekvart började det fullkomligt ösa in båtar. Vi visste detta såklart men det var ändå häftigt att se. På en halvtimma förvandlades paradiset till ett fräsande turistghetto med säkert 50 båtar som kommer Phuket, Krabi, Phi Phi och Lanta. Stranden myllrar nu av 100tals människor från hela världen inklusive japaner som gärna ville fotografera våra vackra barn.... Inte så vackert längre. Skönt då att ha en egen båt. Vi drar vidare.....

Ut ur lagunen och....




Sen åkte vi vidare till Mamboo Island(Koh Pai) En fantastisk strand med mycket fiskar, på ett rev precis utanför stranden.


Elias snorklade förfullt och matade fiskarna med banan. Det var så mycket fiskar så man inte kunde se handen framför sig.


Sen bar det av hemåt igen med ett stopp för snorkling på ett rev(Shark point) där alla barnen snorklade och matade fiskar. Lite djupare också att dyka ner på för de vuxna.

Väl hemma, poolbad och duschning och middag i solnedgången.
Ingen dålig dag. Imorrn blir det softning vid poolen och stranden hela dan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar